· 

Denise Ready2Go set

nederlands

Vorige week heb ik mijn nieuwe set Denise Ready2Go Haaknaalden ontvangen. Ik heb deze set gesponsord gekregen, dus moest ik ze natuurlijk moest ik deze even proberen. Over de Denise naalden kan ik niets anders zeggen dan TOP! Ik wou dat ik ze veel eerder had gehad! Ik werkte hiervoor met Knitpro, maar ik had altijd ruzie met hun kabels. Die kabels koop je opgerold en die krul die krijg je er niet uit. Er was mij verteld om hem even in heet water te houden (niet het metalen deel ivm loslaten van de lijm). Maar ook dat hielp bij mij niet genoeg of maar even. De kabel is ook erg dun en het schuiven van de draad op de naald 'voel' je ook. Bij de Denise naalden heb ik hier geen last van. De draad is wat dikker en minder stug. Ook het klik-systeem vind ik erg prettig. Hierdoor kun je ook snel en makkelijk je draad vervangen (bijvoorbeeld voor een langere). 

Mijn ene project (foto in vorige blog) is met katoen/bamboe garen  en mijn andere (foto) is met 100% acryl garen. Beide garen soorten glijden heerlijk over de naald. Sommige mensen vinden de naalden aan de korte kant, maar daar heb ik geen last van. Wat ik ook heel erg prettig vind is dat je ook al hele korte kabels hebt. Hierdoor kun je een dubbele kop naald maken en ook die werkt weer prettiger als wanneer je 2 Knitpro naalden aan elkaar koppelt (naald wordt te lang).

De eerste aanschaf van deze set (70-75 euro) lijkt misschien veel geld te zijn, maar realiseer je even wat je ervoor krijgt! Namelijk 20 haaknaalden, 7 kabels, 4 einstoppers en 2 kabel-verlengers. Er zijn ook andere sets verkrijgbaar, waarbij van elk maat 1 naald krijgt, maar voor mij was deze set een uitkomst ivm het rondhaken en altijd bezig zijn met meerdere projecten tegelijkertijd bezig te zijn. Ik ben echt enthousiast over deze naalden en vele met mij. Als er op fb een vraag worden gesteld kom ik de Denise naalden ook altijd tegen. Natuurlijk zijn er nog meer merken en daar weet ik niets over, maar waarom zou ik nu nog verder zoeken als ik fijne naalden heb gevonden. Het enige nadeel kan zijn dat ze uit Amerika moeten komen, maar ik had ze met een week in huis.

Neem eens een kijkje op hun website als je een mooie set naalden wilt hebben. Ze hebben verschillende mooie sets, die ook nog eens in een mooi opbergssyteem zitten. Bovendien is er ook nog een set waarmee ze het onderzoek naar borstkanker ondersteunen.

 

Tot volgende week

Marjolein

 

ps er mist 1 korte kabel op de foto hieronder


English

Last week I received my new set Denise Ready2Go hooks. They sponsored me, so ofcourse I needed to try these new hooks. I cannot say anythinbg else then I love Denise hooks. I wished I had them sooner! Before I received them I worked with Knitpro hooks, but I always had problems with the cables. You buy the cables all curled up. You cannot loose this curl. Someone told me to put them in hot water (not the metal part, because of the glued metal part). But that did not help a lot. The cable of the knitpro is very thin and you feel the connection when moving the yarn over it. You do notnotice this when working the Denise hooks. The cable is thicker and it is less stiff. Another thing I like is the click-ssytem instead of the Denise hooks. It is very easy to change your cable (for a longer one).

My first project (photo in last blog) is with a cotton/bamboe yarn and my new project (see photo) is with 100% Acrylic yarn. Both yarns slide easily over the hook. Some people think that the hooks are a bit short, but I don't mind that. Another thing I like is that the hooks come with very short short cable. you can create a nice double-ended hook, which works more comfortable then the Knitprowhich has a hook-connector (the hook becomes to long and is not easy to handle).  

 If you want to puchase this set it looks very expensive (70-75 euro), but realise what you get! you get 20 hooks, 7 cables, 4 end stops and 2 cable connectors. There are other sets, with 1 hook of each size, but for me this set is perfect, because I do a lot Tunisian in the round and always work on more then 1 project at the same time. I am really enthusiastic about the hooks and many people with me. When there is a question on fb which hook you prefer, I always read about the Denise hooks. Ofcourse there are many brands out there, but why should I look at others when I found the right hook for me. The only disadvantage could be that they will be shipped from America, But they arrived within 1 week in the Netherlands.

Take a look at there website if you are looking for a nice set of hooks. They have different sets, which will come in a nice case. Each purchase of a pink denise products wends a donation directly to breast cancer research. 

 

Until next week 

Marjolein

 

 

ps. there is 1 cable missing in the photo next to the link above.