· 

Knitterknotter Cal 2022

Het grappige in dit verhaal is dat de hoeken maak zoals ik van Rachel heb geleerd. Zij was 1 van de ontwerpers van de knitterknotter Cal 2021. Inmiddels heb ik ook al een aantal vierkanten/dekens gemaakt op die manier (zie patronen).

Het vest heb ik helaas weer moeten uithalen omdat het met het garen(katoen) dat ik gekozen  heel erg zwaar werd. Maar zodra ik mooi garen heb gevonden ga ik hem zeker maken, want het effect is wel heel erg leuk. Op de foto zien jullie hoe het er ongeveer uit gaat zien. Ik weet nog niet hoe ik het vest ga verlengen of hoe ik de breedte zal aanpassen, maar dat is van latere zorg.

Ik hoop dat jullie het vierkant erg leuk zullen vinden en als je net als ik het rondhaken erg leuk vindt. En hou deze pagina goed in de gaten want ik werk op dit moment aan een paar mooie nieuwe patronen.

Veel plezier en tot gauw

 

 Marjolein

PS Dit patroon is alleen in het engels beschikbaar!

A funny thing in this story is that I learned to create the corners from Rachel. She created a lovely in the round-square for the knitterknotter Cal 2021. And now I already have made several  patterns with these corners (see Patterns).

I started the vest but I had to rip it completely, because it became to heavy with the yarn (cotton) that I used. But as soosn as I have found the right yarn, I will start over, because I love the effect. On the photo you can see what it is going to look like. I don’t know how I will extend the it, but when the time is there I will figure it out.

I hope you all enjoy the square and that you will like Tunisian in the round as much as I do. Keep track of this page because I am working on two lovely new patterns.

Have fun and until next time.

 

Marjolein

Vorig jaar ben ik gevraagd om een vierkant te ontwerpen voor de knitterknotter Cal 2022. Omdat ik zulke dingen altijd erg leuk vind, heb ik ja gezegd. Uiteraard wordt het weer een vierkant dat in het rond wordt gehaakt, omdat ik dat zo ontzettend leuk vind om te doen. Je kunt namelijk heerlijk spelen met maar 2 verschillende steken.

 

 

In dezelfde periode had ik al een idee om een vest te ontwerpen voor mezelf. Voor mijn vest was ik geïnspireerd door een zeer mooi hexagon vest. Nu alleen nog het patroon bedenken. Ik had al een paar ideetjes en die heb ik gecombineerd in 1 vierkant om het een en ander te proberen. Ik vind het heerlijk om met steken te spelen en te zien hoe iets uitwerkt. Wat ik vooral leuk vindt bij het rondhaken is dat je met de hoeken kunt spelen om die lijnen te accentueren. Mijn proeflap is dus de basis voor mijn vest geworden en het vierkant voor deze Cal. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien hebben niet alle steken het gehaald in mijn vest.

Last year I have been asked to create a square for the knitterknotter Cal 2022. Because I like those things very much I accepted. Of course It will be a Tunisian in the round square, because I am addicted to that technique at this moment. You can play with only 2 stitches to create a lovely pattern.

 

 

At the same time I had this lovely idea to design a vest for myself. I was inspired by a lovely hexagon vest made in normal crochet. Now all I had to do was to figured out a lovely pattern. I already had some ideas and I combined those in a swatch to see how things would work out. I love to play with stitches and to see how things turn out. The thing I especially enjoy, in Tunisian in the round crochet, very much is How you can play at the corners to give them that extra look. My swatch has become the base of my vest. And for you the square for this Cal. As you can see on the photo is that I did not use all the stitches I tried in the swatch.